۱۳۸۷ بهمن ۱۱, جمعه

بیوگرافی نانسی عجرم

نانسی عجرم (زاده: ۱۶ مه ۱۹۸۳ در اشرفیه، بیروت، لبنان) خواننده مشهور موسیقی پاپ لبنان است. او از ۸ سالگی وارد جهان خوانندگی شد و دارای یک خواهر و یک برادر است.

اولین آلبومش در سال ۲۰۰۰ منتشر شد به نام محتاج لک و پس از ان البوم شل عیونک را در سال ۲۰۰۱ منتشر کرد. آلبوم «یا سلام» در سال ۲۰۰۳ در سال ۲۰۰۵ نیز اه و نص و یه طب طب را نیز در سال ۲۰۰۶ روانه بازار موسیقی کرد.اخرین البوم نانسی شخبط شخابیط نام دارد که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و برای کودکان سروده شده همچنین نانسی عجرم قصد دارد تا در سال ۲۰۰۸ دو البوم منتشر کند.

نانسی عجرم دوبار در سال های۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ از سوی مجله عربی زهرة الخلیج بهترین خواننده عرب سال برگزیده شد و در سال ۲۰۰۵ مجله نیوزویک او را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شخصیتهای جهان عرب انتخاب کرد.

حرفه

اولین اجرای او در ۱۲ سالگی و در برنامه نجوم المستقبل (ستارگان آینده) در شبکه المستقبل بود. او همراه با خواننده زن افسانه‌ای عرب ام کلثوم آواز خواند و برنده شد.

در سال ۲۰۰۴ او آلبوم «محتاج لک» (نیازمند تو) را منتشر کرد. پس از آن «شِلّ عیونک عنی» در سال ۲۰۰۵.

در سال ۲۰۰۶ او آلبوم سومش «یا سلام» را منتشر کرد. در این آلبوم آهنگ «اخصمک آه» (آره، با تو دعوا دارم) بسیار موفق بود. مخصوصاً نماهنگ آن که یادآور فیلمهای قدیمی عربی بود؛ زنی کافه‌دار که برای مشتریان مرد خودش می‌رقصید و آنها را سرگرم می‌کرد. جدیدترین آلبوم این خواننده شخبط شخبیط است که درباره کودکان می‌باشد و به معنی خط خطی کردن است که یکی از بهترین آلبومهای سال ۲۰۰۷ شناخته شده‌است. نانسی آلبوم جدیدی بنام انا بین ایدیک را نیز تهیه کرده‌است. این آلبوم سه ویدئو بنام های بتفکر فی ایه؟!-مین غیری انا(تبلیغاتی)و مین ده اللی نسیک را روانهٔ بازار موسیقی کرده است.

منبع

مشارکت کنندگان ویکی‌پدیا انگلیسی؛Nancy Ajram

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر